Specialized lanceert de nieuwe Creo 2
De Creo 2 gebruikt niet alleen een nieuwe en krachtigere motor, maar heeft ook een nieuwe geometrie en afmontages die meer gericht zijn op gravel en offroad.
Specialized heeft de nieuwe Creo SL 2 gelanceerd, een e-gravelbike met zeer veelzijdige mogelijkheden. De nieuwe Specialized Creo SL 2 is een upgrade van de baanbrekende eerste versie van de Creo. De Creo 2 gebruikt niet alleen een nieuwe en krachtigere motor, maar heeft ook een nieuwe geometrie en afmontages die meer gericht zijn op gravel en offroad - en daarmee een iets andere doelgroep dan de eerste Creo.
Andere geometrie
De geometrie van de Creo 1 had meer een racefiets-geometrie, terwijl de nieuwe generatie meer lijkt op de gravelbikes van Specialized. In feite is de nieuwe Creo langer en luier dan de Crux of Diverge.
Ook nieuw is de ruimte voor brede banden, die nu uitkomt op 56 mm (2,2 inch). Dit is voldoende ruimte voor een mountainbikeband. Zelfs met spatborden past op de Creo een flinke band: tot 47 mm, wat breder is dan de V1 zonder spatborden. De minimaal aanbevolen bandenmaat is nu 38 mm: 10 mm breder dan de banden die op de V1 Creo werden geleverd.
Alle nieuwe modellen gebruik van een dropper-post, gravelwielen omwikkeld met 47c Tracer Pro-gravelbanden, sturen met een flare van 12 graden en SRAM-aandrijflijnen met een breed bereik van 10/11-50 cassettes en 44T-kettingbladen. Als je goed kijkt, vind je ook bagagedragerbevestigingen voor en achter.
Volledig nieuwe Specialized SL 1.2 motor
De SL 1.2 motor is het meest efficiënte e-bike systeem van Specialized en biedt een maximaal bereik in verhouding tot het gewicht. Het levert 33% meer vermogen (320 watt) dan zijn voorganger, terwijl 43% meer koppel (50 Nm) de steilste hellingen snel bedwingt. Volgens Specialized is het ook het stilste e-bikesysteem ter wereld.
Future Shock 3.0
De Creo 2 is voorzien van Future Shock 3.0. met 20 mm soepele veerweg die schokken met meer dan 53% vermindert, zoals we die al zagen bij de nieuwe Specialized Roubaix endurance racefiets. Future Shock houdt je handen en stuur stabiel voor een soepelere rit met meer controle om snel, veilig en zelfverzekerd te blijven, terwijl het vermoeidheid helpt te verminderen tijdens lange dagen in het zadel. Om een frame te bouwen dat plaats biedt voor een motor en accu is een stijver, robuuster frame nodig. De Future Shock 3.0 - in combinatie met banden met een groot volume - zorgt ervoor dat de Creo 2 soepel en meegaand aanvoelt met die extra framestijfheid.
Ga naar Specialized.com voor alle details van de nieuwe Creo.