Bicycling

FAQ

Over ons


Wat is Bicycling?

Bij Bicycling draait alles om de liefde voor de fiets. Of je nu fanatiek traint, relaxed toert of vooral graag leest over wielrennen – wij zijn er voor jou.

Op onze website lees je inspirerende verhalen, ontdek je verrassende routes, en vind je eerlijke productreviews en exclusieve reportages. We geven tips om slimmer te trainen, wijzen je de weg naar de mooiste fietsbestemmingen en helpen je op weg naar een gezonde levensstijl – voor fietsers van elk niveau.

Altijd met een scherpe blik, een vleugje humor en een flinke dosis passie voor alles op twee wielen.


Wat is PXR?

PXR maakte zijn debuut in 2015. Toen nog onder de naam Digital Enterprises. Het bedrijf startte aanvankelijk als technologiebedrijf in online advertising. Al snel ontwikkelde Digital Enterprises zich door en er ontstond een online uitgeefoperatie. In 2022 ging Digital Enterprises op in het nieuwe PXR. Een volwaardig mediabedrijf met digitale roots, tech in de vingers en special interest in het hart. Uniek gepositioneerd als onafhankelijke partij in het Nederlandse landschap. Met het grootste unieke bereik op het gebied van sport en lifestyle. 


Abonnement


Wat is een Bicycling-abonnement?

Met een abonnement op Bicycling hoef je het blad niet meer in de winkel te kopen, maar wordt deze gemakkelijk thuisgestuurd. Daarnaast is een abonnement voordeliger dan het kopen van losse edities. Binnen het abonnement zit ook 1 special per jaar. Dit is een extra dikke editie met een speciaal thema. Deze zit inbegrepen in het abonnement en hier betaal je niks extra’s voor. 


Hoe word ik abonnee bij Bicycling?

Je kan abonneren via bicycling.nl/pagina/abonneren.


Waar vind ik mijn abonneenummer?

Een abonneenummer is een uniek getal die wij aan je verbinden zodat we je altijd terug kunnen vinden in de systemen. Vanaf 1 april 2025 valt Bicycling onder PXR Media, hierdoor kan het zijn dat je abonneenummer verandert is. PXR Media is een Nederlandse uitgever met meerdere merken, waaronder Voetbal International, Men’s Health, Women’s Health en Runner’s World. Vanuit PXR krijg je één abonneenummer. Mocht je abonnementen hebben bij meerdere van de eerder genoemde merken, dan heb je altijd hetzelfde abonneenummer.

Het abonneenummer vind je altijd op de plastic verpakking van het blad. Het is handig om deze bij de hand te hebben als je contact opneemt met de klantenservice. Zo kunnen we je sneller helpen.


Welke abonnementsvormen zijn er?

Op dit moment zijn er 3 abonnementsvormen: een halfjaarabonnement, een jaarabonnement en een tweejaarabonnement. Het prijsvoordeel per editie neemt hierin toe als je kiest voor een langere looptijd.


Hoe verleng ik mijn abonnement?

Een abonnement wordt altijd automatisch verlengd na het einde van de looptijd. Dit gebeurt altijd met dezelfde looptijd als in eerste instantie is afgesloten tegen het op dat moment geldende tarief. Wil je actief je abonnement omzetten naar een andere looptijd? Neem dan graag contact op met onze klantenservice via service@bicycling.nl.


Hoe stop ik mijn abonnement?

Het abonnement opzeggen kan via deze link. Let op dat er altijd een opzegtermijn hangt aan het abonnement. Het kan dus zo zijn dat je nog bladen ontvangt nadat je abonnement is opgezegd.

Zeg je het abonnement op binnen de eerste 14 dagen na het afsluiten, dan val je binnen het herroepingsrecht en kan het abonnement direct gestopt worden.

Na 14 dagen zal altijd de looptijd van het contract gerespecteerd worden en wordt het abonnement beëindigd op het einde van dit contract.

Let op: abonnementen stoppen alleen na een opzegging. Als het contract niet actief wordt opgezegd, zal het abonnement automatisch verlengd worden met dezelfde looptijd tegen het dan geldende tarief. 


Kan ik mijn abonnement pauzeren?

Op dit moment is het niet mogelijk om je abonnement digitaal te pauzeren. Mocht je jouw abonnement tijdelijk willen stopzetten dan vragen we je om contact op te nemen met onze klantenservice via service@bicycling.nl.


Hoe pas ik mijn gegevens aan?

Helaas is het op dit moment niet mogelijk om je gegevens digitaal aan te passen. Neem graag contact op met onze klantenservice via service@bicycling.nl.


Wanneer verschijnt het magazine?

Bicycling verschijnt 6 keer per jaar, waar 1 special. Dit is de Tour de France special die in mei uitkomt.


Mijn magazine is niet bezorgd, hoe kan ik dit oplossen?

Bicycling werkt samen met derde partijen om ons magazine bij jou te bezorgen. Na de aflevering van het blad aan deze partij, zijn wij overgeleverd aan hun bezorgschema. Hierdoor kan het voorkomen dat het blad soms later of helaas zelfs helemaal niet wordt geleverd. Bicycling kan, zoals aangegeven in de voorwaarden, niet aansprakelijk worden gesteld voor een levering die later is dan verwacht. 

Wel vinden wij het erg vervelend als bladen niet of te laat worden bezorgd en denken wij graag met je mee voor een passende oplossing. Wanneer het je blad de vrijdag na verschijning niet hebt ontvangen, kunnen wij deze voor je nazenden. Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via service@bicycling.nl.



Webshop


Hoe lang duurt het voordat mijn product wordt geleverd?

Alle losse producten in de webshop zijn opgeslagen in een externe warehouse. Op het moment dat je een product afrekent wordt je bestelling direct verwerkt. Elke maandag en donderdag worden de orders opgehaald door een derde partij die de bezorging verzorgd.

We doen er alles aan om jouw bestelling binnen 5 werkdagen bij je bezorgd te hebben. Heb je jouw bestelling na 8 werkdagen niet binnen? Neem dan graag contact op met onze klantenservice via shop@bicycling.nl.


Ik heb mijn product niet ontvangen, hoe kan ik dit oplossen?

Allereerst vinden we het heel vervelend dat je jouw bestelling niet hebt ontvangen. Voor de bezorging van onze producten zijn wij overgeleverd aan een derde partij. Hierdoor kunnen wij na het verzenden van de bestelling niet meer controleren wat er met je producten gebeurt. 

Bicycling kan, zoals aangegeven in de voorwaarden, niet aansprakelijk worden gesteld voor een levering die later is dan verwacht. Wel denken we graag met je mee als jouw bestelling niet is geleverd. Neem dan graag contact op met onze klantenservice via shop@bicycling.nl.


Wat zijn de verzendkosten?

<wordt nog aangeleverd>


Het product is kapot of niet in goede staat geleverd, hoe kan ik dit oplossen?

Allereerst vinden we het heel vervelend dat je jouw bestelling in een slechte staat hebt ontvangen. We denken graag met je mee voor een passende oplossing. Neem dan graag contact op met onze klantenservice via shop@bicycling.nl.

Let op: stuur het product niet zomaar terug, maar bespreek het graag eerst met de klantenservice. Bladen zullen niet retour in ontvangst genomen worden.


Het product bevalt me niet. Kan ik het retour sturen?

Op dit moment nemen wij geen retouren aan. Mocht het producten niet bevallen, kapot zijn of niet een een goede staat geleverd zijn, neem dan graag contact op met onze klantenservice via shop@bicycling.nl.